صد و یکمین شماره فصلنامه آموزش مهندسی ایران منتشر شد

صد و یکمین شماره فصلنامه آموزش مهندسی ایران منتشر شد
صد و یکمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران (سال 26، بهار 1403) به سردبیری دکتر محمود یعقوبی عضو پیوسته فرهنگستان علوم منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان علوم، در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه‌های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است. عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

تربیت مهندسان T -شکل برای حفاظت و بهره‏‌برداری از منابع آب/ بنفشه زهرایی دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران

بررسی کاربرد متاورس در حوزه آموزش در دانشگاه‌‏ها/ رضا محمدحسنی استادیار دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران و حورا حامدی دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی کسب و کارهای جدید دانشگاه تهران

بررسی نظام‏ مند دستاوردهای تفکر نقادانه در آموزش مهندسی/ زهرا اکبری پردنجانی دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته آموزش مهندسی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران و کیوان صالحی دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران

اثربخشی تلفیق راهبرد تدریس مبتنی بر واقعیت بر یادگیری خود‌راهبر و اشتیاق تحصیلی دانشجویان رشته مهندسی مکانیک/ رحیم مرادی استادیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه اراک، مجتبی ذوالفقاری دانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک، اسماعیل قادری فر مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی، ناصر میقانی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک

شناسایی مؤلفه‌های محیط یادگیری شخصی شده در آموزش مهندسی با فناوری هیبریدموک/ فاطمه شرزه ئی، نازیلا خطیب زنجانی، مرجان معصومی فرد، نصیبه پور اصغر و محمدرضا سرمدی به ترتیب: دکتری، دانشیار، دانشیار برنامه‌ریزی آموزش از دور، دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و استادیار برنامه‌ریزی آموزش از دور دانشگاه پیام‌نور تهران

ظرف پاتیل مسی قلم‏زنی قرن هشتم (ه‍. ق) و ژئومتری فرکتال/ محمد حسین حلیمی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و مریم دهنادی کارشناس ارشد گرافیک

یک دهه پژوهش، با کرسی یونسکو در آموزش مهندسی/ حسین معماریان استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و رئیس کرسی یونسکو در آموزش مهندسی

 

در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳
10:19
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید