به گزارش روابط عمومی فرهنگستان علوم، در ویژهنامه زمستان 1402 فصلنامه آموزش مهندسی ایران 6 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینههای مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است. عناوین مقالات منتشر شده در این ویژهنامه بدین شرح است: - دغدغه کیفیت در آموزش مهندسی ایران زمینهکاوی تاریخی با تأکید بر فهم منطق ظهور کیفیت در این نوع آموزش در کشور/ مقصود فراستخواه استاد برنامهریزی توسعه، آموزش عالی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی تهران - ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربههای بینالمللی و تلاشهای ملی/ حسین معماریان استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران - رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی/ رضا منیعی عضو هیئت علمی، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی تهران - کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقالههای منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران/ ابراهیم خدایی، احمد کیخا و زهره صادقی نیا به ترتیب دانشیار سنجش و پژوهش، دانشآموخته دکتری آموزش عالی گرایش اقتصاد و مدیریت مالی و دانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران - روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالشهای ارتقای کیفیت آن/ رضا محمدی، ابراهیم خدایی و فاخته اسحاقی به ترتیب دانشیار، دانشـیار گـروه روشها و برنامههای درسی و آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور - اعتبارسنجی برنامههای آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا/ عبدالرضا چینی دانشکده (رینکر) مدیریت مهندسی ساختمان دانشگاه فلوریدا،گینز ویل(فلوریدا)آمریکا در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.