<div dir="rtl"><span>در این نشست، دکتر مهدوی، پس از ذکر مقدمهای درباره تاریخچه نظام آموزش عالی و فلسفه وجودی آن، با مقایسه وضعیت ایران با کشورهای پیشرو به تشریح ناکارآمدیهای نظام آموزش عالی ایران پرداخت، معایبی نظیر کمّیگرایی در تولید مدرک و مقاله، رشد قارچگونه دانشگاهها، بودجه اندک تحقیق و پژوهش، بیکاری تحصیلکردگان و ... معضلاتی که عمدتاً ریشه در حکمرانی ناکارآمد در بخش آموزش عالی دارند و باعث شدهاند تا این بخش نتواند همپای دیگر کشورها به رشد و توسعه اقتصادی در ایران کمک کند. در انتها، استادان حاضر در جلسه و همراهان برخط، در بحثی دوطرفه با سخنران، به ذکر ملاحظات خود درباره مسائل «آموزش عالی و حکمرانی» پرداختند.</span></div> <div dir="rtl"><span>گفتنی است این سخنرانی نخستین نشست از مجموعهنشستهایی بود که از سوی اعضای اتاق فکرِ چالشهای اقتصادی و کارگروه آن در موضوع «مدیریت اقتصادی و حکمرانی» در هفتهها و ماههای پیشِ رو برگزار خواهد شد.</span></div>