نودمین شماره فصلنامه آموزش مهندسی ایران منتشر شد

نودمین شماره فصلنامه آموزش مهندسی ایران منتشر شد
نودمین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران، حاوی مقاله‌ها و دستاوردهای پژوهشی در حوزه آموزش مهندسی و علوم، به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد.

در این شماره 7 مقاله از استادان و صاحبنظران در زمینه‌های مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است. معرفی و تحلیل کتاب و چکیده مقالات به زبان انگلیسی عناوین بخش پایانی شماره نودم فصلنامه آموزش مهندسی است.

 

عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است:

کاربرد علم داده در آموزش مهندسی شیمی/ دکتر میترا لواسانی؛ هومن ضیائی حلیمه‌جانی؛ دکتر رحمت ستوده قره باغ؛ دکتر رضا ضرغامی؛ دکتر نوید مستوفی (به ترتیب: پژوهشگر پسادکتری، دانشجوی دکتری، و استادان دانشکده فنی دانشگاه تهران)

مقایسه انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان فنی مهندسی استعداد درخشان و از طریق آزمون دوره کارشناسی‌ ارشد دانشگاه تبریز/ دکتر حمدالله حبیبی؛ آی سان پاشایی فخری؛ آیدا قسیمی لیقوان؛ سکینه فلاحتی (به ترتیب: دانشیار، و کارشناسان ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز)

تأثیر پایبندی اساتید به اخلاق حرفه‌ای بر خودکارآمدی و انگیزش دانشجویان (مقایسه‌ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی)/ دکتر امید مهدیه (استادیار گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه زنجان)

هنجارهای اخلاق پژوهشی پژوهشگران حوزۀ مهندسی/ دکتر شهلا خلفی؛ دکتر محمد رضا جوادی یگانه؛ دکتر خسرو رحمانی (به ترتیب: پژوهشگر پسادکتری گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران، و دانشیار گروه مواد دانشگاه شهیدبهشتی)

مقایسه ادراک اعضای هیئت علمی گروه‌های فنی-‌ مهندسی از سودمندی، سهولت، خودکارآمدی و چالش‌های یادگیری از‌ طریق تلفن همراه (مورد مطالعه: دانشگاه شیراز)سحر نوروزی؛ دکتر مهدی محمدی؛ دکتر مریم شفیعی سروستانی (به ترتیب: دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه شیراز، دانشیار و استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز)

نقش واسطه‏ ای تفکر انتقادی در ارتباط بین ویژگی‌های شخصیتی و خلاقیت با عملکرد تحصیلی دانشجویان/ دکتر صادق حامدی نسب؛ دکتر معصومه عزیزی (به ترتیب: دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه بیرجند، و استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه زابل)

عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری نسل پنجم در بین دانشجویان ایران/ دکتر مرتضی اکبری؛ هانیه پولادیان (به ترتیب: دانشیار دانشکده کارآقرینی، و کارشناس ارشد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران)

در بخش پایانی مجله، کتاب «تاریخ هشتادساله دانشکده فنی دانشگاه تهران، داستان یک خانه، داستان يک سرزمین» اثر دکتر مقصود فراستخواه، توسط سیدعلی پزشکی دانشجوی دکتری آموزش عالی دانشگاه شهید بهشتی معرفی و تحلیل شده و در ادامه چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.

 

روابط عمومی فرهنگستان علوم

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰
10:17
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید