عناوین مقالات منتشر شده در این شماره بدین شرح است: - چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارتهای کارآفرینی/ آرزو محمدی، آیتاله ممیز و سید محمود طاهری به ترتیب کارشناسارشد آموزش مهندسی دانشکده علوم مهندسی، استادیار دانشکده کارآفرینی و استاد دانشکده علوم مهندسی دانشگاه تهران - نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز بهتناسب برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار/ مهدی محمدی، راضیه شیرینحصار و قاسم سلیمی به ترتیب دکترای رشته مطالعات برنامه درسی، دکترای مطالعات برنامه درسی و دکترای مدیریت آموزش عالی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز - بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشتههای مهندسی/ مهدی ابوالقاسمی نجف آبادی و کمال نصرتی هشی استادیاران گروه آموزش علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان - روش خلاقانه مهندسی برای شبیهسازی ماندگار سامانههای مهندسی در محیطهای نرمافزاری/ امیرحسین منصوری و رقیه گوگساز قوچانی به ترتیب دانشجوی کارشناسیارشد و دانشیار گروه مهندسی انرژیهای تجدیدپذیر دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی - ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی/ امیر مسعود سوداگر دکتری برق آزمایشگاه پژوهشی مدارها و سامانههای مجتمع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - شناسایی مولفههای مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری/ علیرضا رضوانی و مجید یزدانی به ترتیب استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و استادیار گروه معماری موسسه آموزش عالی خاوران مشهد - چالشهای آموزش عالی در رشتههای مهندسی/ جواد فیض استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم در پایان فصلنامه، چکیده مقالات به زبان انگلیسی آمده است.